Campagne, Content

De RET brengt je samen

De RET is het openbaarvervoerbedrijf van Rotterdam. Door middel van tram, metro, bus en deelvervoer verbindt de RET de hele regio Rotterdam. Samen met iQ Events ontwikkelden wij de imagocampagne; De RET brengt je samen.

De RET brengt je samen

Imagocampagne

Naast de logistieke opgave om reizigers van A naar B te brengen, heeft de RET ook een sociale opgave. Reizigers naar een broer, een goede vriend of hun grote liefde brengen. Want de bestemming is zoveel meer dan alleen een plek. Als sociale verbinder wil de RET de reizigers zo goed mogelijk met elkaar in contact brengen. De RET vroeg ons om hen te helpen met het verstevigen van hun imago als sociale verbinder van de stad.

Behoefte aan "samen"

Na een pittig jaar vol coronamaatregelen, bedachten wij dat we juist op de grootste behoeften wilden inspelen. Want wat hebben mensen nu het allermeest gemist? Op basis van de doelgroepen hebben wij een uiteenzetting gemaakt van de grootste behoefte. En juist op die behoefte hebben we een campagne ontwikkeld: de RET brengt je samen.

De RET X persoonlijke content online

Onze reis van het creatief concept tot aan het maken van de campagne-uitingen startte met een strategische sessie. De RET heeft hun doelgroep omschreven in persona’s. Per persona zijn we met de RET die verdieping in gegaan. Wat drijft deze persona en wat heeft deze persona het meest gemist door de coronamaatregelen? In deze creatieve brainstorm ontstond een mooie lijst met activiteiten die je het liefst samen onderneemt. De start van de creatie:

  • Visueel campagneconcept
  • Campagnefotografie
  • Stop- motion videocontent
  • Strategische inzet media en middelen 
  • Creatie en design content 

In september en oktober is de campagne in de hele regio Rotterdam zichtbaar. Onze online aanpak richt zich heel concreet op de doelgroepen die we voor deze campagne geformuleerd hebben. In combinatie met de verschillende media zoals abri’s, narrowcasting, screens en billboards kunnen we spreken van een grootschalige campagne.