Events

Online proosten met het hele bedrijf

Sinds het jaar 2000 exploiteert Eurofiber glasvezel en digitale infrastructuur en is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot de voornaamste leverancier in Nederland. Met bijna 500 medewerkers in Nederland, België en Frankrijk voorzien zij verschillende landen van digitale infrastructuur. De coronacrisis heeft veel kleine en grote ondernemingen getroffen, met verschillende gevolgen. Thuiswerken valt voor veel medewerkers zwaar. Eurofiber onderkent dit probleem en wil hier actief iets aan doen.  

Online proosten met het hele bedrijf

De vraag

In het najaar van 2020, toen duidelijk werd dat thuiswerken nog de norm zou zijn in de navolgende maanden, heeft Eurofiber ons benaderd. Help ons een digitale manier te vinden om onderlinge binding te versterken en het jaar met iedereen positief af te sluiten. Daarnaast heeft Eurofiber eerder in 2020 een aantal bedrijven overgenomen. Voor hen ook een belangrijk doel om die medewerkers te betrekken bij de Eurofiber cultuur. Een digitale bijeenkomst kwam daarom ook gelijk ter sprake. Onze vragen: ‘dient dit wel alle doelen?’ en ‘hoe pakken we dit aan?’. 

Advies

Onze reactie was om te redeneren vanuit de gestelde doelen. Interne binding met aandacht voor de krachtige bedrijfscultuur was voor ons het uitgangspunt om mee aan de slag te gaan. Duidelijk was dat een digitaal evenement alleen niet in staat zou zijn om de doelen te behalen. Maar een interne campagne met een digitaal evenement als onderdeel, wél. Zogezegd, zo gedaan. 

Uitvoering

Onder de noemer ‘we are one Eurofiber’ creëerden we een creatieve invulling van een online programma en gaven we de handvatten om de campagne intern kracht te geven. De campagne draaide om ‘samen’ en ook in de live online show was er interactie van het begin tot het einde. Door van tevoren veel onderdelen uit het programma op te nemen, was er een prettige variatie tussen het live programma en prettige interruptie waarin collega’s aan het woord kwamen. 

Resultaat

Nagenoeg 400 collega’s voelden zich verbonden tijdens de live uitzending! Tijdens het programma was er hoge betrokkenheid vanuit Nederland, België en Frankrijk doormiddel van een actieve chat vol foto’s en reacties, een Eurofiber quiz in twee talen en een online kookworkshop voor met de familie. Het programma zat vol variatie waaronder een eigen videoclip met tal van Eurofiber collega’s, interviews met verschillende medewerkers vanuit alle takken van het bedrijf en een spannende prijsuitreiking. De campagne bestond uit voorpret, binding, plezier én genoeg stof om nog lang over na te praten. 

"Onze reactie was meteen om te redeneren vanuit de gestelde doelen"

Annemiek Waters, Creatief strateeg bij Arling