Events

Together we are one

Nature’s Pride mag dan vooral bekendheid genieten als de ‘uitvinders’ van ready-to-eat exoten als de mango en de avocado: het bedrijf is veel groter. Sinds 2001 is Nature’s Pride één van de belangrijkste importeurs en exporteurs van exotische groenten en fruit. Die mango en die avocado zijn maar twee van de ruim tweehonderd producten die worden geïmporteerd en geëxporteerd. Bij het innovatieve bedrijf werken inmiddels ruim 500 medewerkers. En daar is Nature’s Pride maar wat trots op!

Together we are one

De vraag

Inmiddels is het vijf jaar geleden dat Nature’s Pride haar intrede heeft genomen in het toen nieuwe pand in Maasdijk. In die vijf jaar zijn er veel nieuwe medewerkers gestart. In lijn met het thema dat Arling eerder introduceerde: Together we are one past een event dat de band tussen Nature’s Pride en medewerker versterkt perfect in het thema. Want, medewerkers zijn nóg meer betrokken als zij trots aan hun familie en vrienden laten zien wat hun werkplek is, wat hun functie is en waar Nature’s Pride voor staat. Aan Arling de vraag om zo’n familiedag op te tuigen, rekening houdend met de uiteenlopende leeftijden van de bezoekers.

Advies

Ons doel van de Family Day was om deze dag tot een echte experience te maken. Bezoekers maken er op een speelse wijze kennis met het bedrijf, de producten en de ongeëvenaarde logistieke operatie achter het proces. Maar gebruik die dag ook vooral om het familiegevoel te boosten. Als er één moment is om het thema ‘together we are one’ in praktijk te brengen is het wel tijdens de familiedag.

Uitvoering

Natuurlijk is het zomerse weer op de eerste officiële herfstdag een geweldige opsteker. Maar het is vooral het programma dat bezoekers enthousiast maakt. Foodtrucks op het parkeerterrein creëren meteen al de ongedwongen festivalsfeer. Medewerkers worden gefaciliteerd om familie en en vrienden rond te leiden met een informatieboekje en informatiepunten: zo zien ze geen highlight over het hoofd en blijft de ronde door het bedrijf boeien. Kinderen volgen op een even leuke als educatieve manier de reis van de mango en kunnen meedoen aan allerlei activiteiten. Er is ruimte voor sport: hoeveel werkgevers hebben een eigen bootcampterrein? En continu is het gezellig druk bij het horecaplein met hapjes en drankjes.

Resultaat

In een paar uur tijd ontvangt Nature’s Pride ruim achthonderd gasten. Die gaan na een propvol programma met een goede indruk van het bedrijf de deur uit. Klanten en relaties sponsoren de mangoloop, zodat de Nature’s Pride Foundation na afloop 41 duizend euro rijker is voor het goede doel! De opzet, om de betrokkenheid van het personeel te verhogen, blijkt geslaagd. Medewerkers tonen zich op die dag een echte ambassadeur van hun bedrijf. Ze leiden rond, ze leggen uit, ze doen mee. Op zo’n moment blijkt weer hoe onbetaalbaar een laagdrempelig, ongedwongen event als een familiedag is. Het is een bindmiddel bij uitstek, het cement in de organisatie. Talk of the town in de dagen, nee weken erna!