Ga direct naar de inhoud.

VB Group

Voor VB Group zijn we jaarrond communicatie- en eventpartner. We geven advies op het gebied van de communicatiestrategie en ondersteunen VB Group in communicatie en het organiseren van events voor klanten en personeel.

Een impressie

GreenTech 2016

Tijdens GreenTech 2016 heeft Arling projecten uitgevoerd voor maar liefst drie verschillende klanten: VB Group, PB Techniek en Asthor Agrícola. Voor deze opdrachtgevers ontwikkelden we drie totaal verschillende stands en namen we al het werk uit handen: van ontwerp tot en met de belettering, van hostessen tot en met een heuse jubileumborrel. Wordt u al nieuwsgierig?

Tijdens de GreenTech 2016, de voormalige HortiFair, heeft Arling projecten uitgevoerd voor maar liefst drie verschillende bedrijven: VB Group, PB Techniek en Asthor Agrícola. Voor deze opdrachtgevers ontwikkelden we drie totaal verschillende stands (op de meest prominente plekken van de beurs, vanzelfsprekend voor Arling!). De stands sprongen door hun ontwerp én oppervlakte bij de bezoekers in het oog. De stands zagen er flitsend uit door de opvallende rekwisieten en prachtige bloemarrangementen. Al het werk nam Arling uit handen: van ontwerp tot en met de belettering, van hostessen tot en met een heuse jubileumborrel. Doordat Arling totale ontzorging bij haar klanten realiseert, kunnen de standhouders doen waar zij voor komen: netwerken. Al met al was het een geslaagde beurs, voor Arling én haar klanten!

VB Group: dubbel feest!
VB Group mag dit jaar niet alleen vijftig kaarsjes uitblazen, maar daarnaast presenteren zij ook nog eens hun nieuwste innovatie! Tijdens de GreenTech toonden alle organisaties hun nieuwste projecten. Zo ook VB Group, die het volgende liet zien: de nieuwe hoogwaardige plastic APG-kas. Directeur Edward Verbakel vertelde hier, met gepaste (en terechte) trots, het volgende over: “We stappen niet in de massamarkt van plastic kassen, want daar kunnen we het niet op prijs winnen. Wij richten ons op het bovenste deel van het segment van de plastic kassen."

Jubileumborrel: samen 75 jaar!
Zowel VB Group als PB Techniek hadden een feestje te vieren, beide bedrijven hebben namelijk een respectabele leeftijd bereikt. PB Techniek bestaat dit jaar 25 jaar, terwijl VB Group dit jubileum al voor de tweede keer viert en zichzelf Abraham (of Sarah) mag noemen! Alles werd uit de kast getrokken om deze beide prestaties te vieren: de Meisjes met Smaak liepen rond met smakelijke culinaire verrassingen (er stonds zelfs een hele ham!) en DJ Spinkit zorgde voor de juiste sfeer met haar rijdende DJ-stage! Al met al een totale beleving die zorgde voor een fijne sfeer, waarbij beide jubilea de aandacht kregen op de tweede dag van de GreenTech.

50-jarig jubileum 

De dagen erna vonden er twee events plaats ter ere van het afscheid van de oud-directeur van het bedrijf. Op dinsdag 5 april middels een gezellige lunch in Restaurant De Scheepswerf met oud-kassenbouwers. Directeur Aad verbakel had alle oud-branche genoten van de afgelopen 50 jaar uitgenodigd voor 'a trip down memory lane'. Erg bijzonder om elkaar weer na lange tijd te zien en herinneringen op te halen.  

Woensdag 6 april was letterlijk het hoogtepunt voor vertrekkend directeur Aad Verbakel. Middels een chique diner in Restaurant De Ridderhof met familie en vrienden nam hij officieel afscheid van het bedrijf na 50 jaar ondernemerschap. Een mooi afscheidsdiner werd het zeker, met een prachtig verrassingsoptreden van Italiaans zangduo Sandra en Toni en als klap op de vuurpijl een Koninklijke onderscheiding voor Aad Verbakel.  

Op donderdag begon Arling met het omtoveren van de loods bij VB Group tot prachtige eventzaal met warme aankleding en sfeervol meubilair voor 250 gasten. Op zaterdag 9 april jongstleden was het dan eindelijk zover en vond het jubileumevent plaats voor personeel, familie, vrienden en relaties. De gasten werden ontvangen via de gouden loper en werden, voordat zij de zaal in gingen, allemaal op de foto gezet voor de VB Group 50 years photowall. Na het officiële gedeelte met speech van directeur Edward Verbakel en oprichters Aad en Joop Verbakel werd de nieuwe corporate movie van VB Group gestart. Na de vertoning van deze indrukwekkende bedrijfsfilm - eveneens geproduceerd door Arling - kon het feest losbarsten met het eerste optreden van de fantastische band The Tour! Als verrassing voor alle gasten en in het bijzonder voor de directeur van VB Group, regelde Arling een optreden van Joost Marsman (voormalig leadzanger van I.O.S.). De surprise-act - niemand minder dan Glennis Grace - kreeg alle gasten op de dansvloer. De avond had ook op culinair gebied een gouden randje met lekkere tafelgarnituren, heerlijke hapjes en mooie wijnen.

Iedereen heeft enorm genoten van alle feestelijkheden en Arling kijkt terug op een prachtige en succesvol georganiseerde week! Bekijk hier ook de showreel van het event!

Showreel

Ter ere van het 50-jarig jubileum van VB Group heeft Arling een groots event georganiseerd. Door middel van onder andere chique aankleding, sfeervolle entertainment en een heerlijke culinaire invulling is een compleet, groots én professioneel event neergezet. Dit alles heeft gezorgd voor een mooi bedrijfsjubileum met de juiste beleving voor de bezoeker: een onvergetelijk evenement tot in de puntjes verzorgd! Nieuwsgierig geworden? Bekijk de showreel van dit evenement hier!

 

Website

Voor VB Group mocht Arling een compleet nieuwe website ontwikkelen in zes verschillende talen. De nieuwe gebruiksvriendelijke website combineert de drie onderdelen van VB Group in één website, namelijk VB Greenhouses, VB Projects en VB Climate. Bekijk de prachtige website hier. 

Seminar

VB Group wilde de doelgroep voor aardwarmteprojecten op een impactvolle manier informeren over de haalbaarheid van zo’n investering. Daarom is een kennismiddag georganiseerd op een aantrekkelijke locatie, pal aan het IJsselmeer. Onderdeel van het event was een vaartocht over het IJsselmeer.

Strategie

VB Group ontwikkelt zich steeds meer tot internationale speler, binnen en buiten de glastuinbouw. Daarom moet ook de corporate communicatie gelijke tred houden. Arling is mede verantwoordelijk voor de strategie. Met een scherpe focus op de veranderende doelgroepen ontwikkelen we een strategie die als grid dient voor tal van uiteenlopende uitingen, on- en  offline en voor zowel communicatie als events.

Huisstijl

Met de opsplitsing van het bedrijf in één groepsnaam en een drietal werkmaatschappijen was er de behoefte om de nieuwe structuur ook duidelijk te maken in de huisstijl. Die heeft Arling ontworpen, waarbij elke werkmaatschappij onderdeel is van de groep en zich toch zelfstandig kan presenteren.

Brochures

Met een steeds internationaler wordend activiteitenpakket werd het voor VB Group steeds belangrijker om zich te presenteren. Daarom vertaalde Arling de nieuwe koers van de VB Group ook op papier, in de vorm van heldere en aansprekende brochures in meerdere talen voor elk van de drie werkmaatschappijen.

Beursstand

VB Group presenteert zich regelmatig tijdens toonaangevende tuinbouwbeurzen in binnen- en buitenland. Arling is daar nauw bij betrokken. Van het ontwerp van de stand tot een creatief concept dat in de communicatie rond de beurs voor extra impact zorgt. Ook alle zaken rondom de beurs zoals gastvrouwen, facilitaire zaken, transport etc. worden door Arling uit handen genomen. 

Corporate movie

Voor VB Group heeft Arling een corporate movie ontwikkeld, waarin in enkele minuten het verhaal van VB Group duidelijk, professioneel én aantrekkelijk aan de buitenwereld wordt verteld. In deze video komt duidelijk naar voren dat VB Group een internationale speler is. Daarnaast laat de corporate movie zien wat VB Group doet, zowel binnen als buiten de tuinbouwsector. Bekijk hier het resultaat!