Ga direct naar de inhoud.

Royal Brinkman

Op ons advies presenteert het bedrijf zich nu onder het internationaal beter aansprekende 'Royal Brinkman'. Arling begeleidde de gehele huisstijloperatie. Daarnaast organiseerden wij ook het 125-jarig event.

Een impressie

Huisstijl

Arling was niet alleen verantwoordelijk voor het re-design van de huisstijl van Royal Brinkman in 2013, waar de verandering van Koninklijke Brinkman in het internationaal ogende Royal Brinkman centraal stond. Een nieuwe corporate identity, dat is waar Arling Royal Brinkman mee heeft geholpen. Benieuwd hoe Arling dit heeft gedaan?

Royal Brinkman heeft zichzelf de meest recente jaren in hoog tempo doorontwikkeld. De onderneming heeft met succes kunnen reageren op de veranderende wereld. Het verkoopkanaal verandert, net als het afzetgebied. Royal Brinkman is zich hier zeer van bewust en ontwikkelde een strategie voor de toekomst waarmee zij klaar zijn om snel op veranderingen in te springen. Die vooruitstrevendheid was echter nog niet terug te zien in de huisstijl van Royal Brinkman.

Een nieuw logo voor een koninklijk bedrijf

Bij de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl moet niet alleen worden nagedacht over een nieuwe ‘look & feel’; het gaat veel verder: sluit het huidige logo aan bij de strategie, de kernwaarden, de corporate identity van het bedrijf? Bij Royal Brinkman werd de keuze, samen met Arling, gemaakt om een nieuw logo, en daarmee ook een nieuwe huisstijl, te ontwerpen en te lanceren. Een logo dat past bij Royal Brinkman als koploper in de sector.

Afgelopen zomer is Arling aan de slag gegaan met het ontwerp van een nieuwe huisstijl. Een opdracht die we ‘top secret’ hebben uitgevoerd tot aan de lancering afgelopen vrijdag 18 december. Arling heeft verschillende huisstijlen aan Royal Brinkman gepresenteerd waarbij unaniem werd gekozen voor de ‘koninklijke’ variant. Het nieuwe logo kenmerkt zich door het bijzondere beeldmerk ‘de kroon’. De kroon bestaat uit de letters R & B van Royal Brinkman, maar is tevens een knipoog naar het Koninklijke in Royal Brinkman. De pay-off ‘global specialist in horticulture’ benadrukt dat Royal Brinkman een wereldwijde specialist is op tuinbouwgebied. De kleur rood uit het ‘oude, vertrouwde’ logo is gehandhaafd in het nieuwe logo, echter wordt rood nu gecombineerd met zilvergrijs in plaats van het zwart. Waardoor het geheel een chique, degelijke, betrouwbare, koninklijke uitstraling heeft.

Arling heeft tijdens dit traject nauw samengewerkt met de communicatie en dtp-afdeling van Royal Brinkman. Hier zijn veel van de initiële ontwerpen van Arling met behulp van een uitgebreid huisstijlhandboek doorvertaald naar een grote hoeveelheid huisstijlmiddelen. Met het nieuwe logo en huisstijl is het nieuwe, vooruitstrevende Royal Brinkman klaar voor de toekomst!

Is uw onderneming ook toe aan een nieuwe uitstraling en wilt u meer informatie over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op!  

Huisstijlpresentatie

Op vrijdag 18 december 2015 is de nieuwe huisstijl, en daarmee het nieuwe logo, gepresenteerd aan de medewerkers van Royal Brinkman. Niet alleen de Nederlandse medewerkers kregen een spetterende presentatie. Nee, ook de medewerkers in het buitenland waren via een livestream verbinding getuige van dit heugelijke feit! De presentatie werd gedaan tijdens de jaarlijkse eindejaarsbijeenkomst op het hoofdkantoor in ’s-Gravenzande. De nieuwe huisstijl werd gepresenteerd door een door Arling verzorgde LED-act welke zorgde voor veel spektakel, bekijk de film hieronder. Onder het genot van een hapje en drankje werd de feestelijke bijeenkomst afgesloten en gingen alle medewerkers met een prachtig eindejaarsgeschenk naar huis. Een goed gevulde trolley met daarop het nieuwe logo als blik naar de toekomst!

Bedrijfsfeest en jubilea

Met het 125-jarig bestaan voor de deur kreeg Arling de vraag om de Brinkman medewerkers op een opvallende manier te bedanken. En met het EK Voetbal voor de deur was een origineel concept gauw gevonden: een bedrijfshal werd omgebouwd tot levensecht EK-stadion, compleet met een voetbalquiz, entertainment en catering in voetbalsferen. Reken maar dat het feest scoorde bij de medewerkers die ter plekke naar een wedstrijd van Oranje konden kijken.

Strategie

Brinkman is uitgegroeid tot een aantal bedrijven, die elk op een verschillend terrein actief zijn en tot voor kort ook een eigen huisstijl hadden. Op advies van Arling bracht het bedrijf veel meer eenheid in die presentatie en veranderde het de naam van Koninklijke Brinkman in het internationaal meer aansprekende Royal Brinkman. Het is niet alleen een verandering die de uniformiteit in uitstraling verhoogt maar ook nog eens fors op de kosten van huisstijldrukwerk en andere items bespaart.

 

Brochures en magazines

Het reeds bestaande 'Voorop Magazine' moest aangepast worden aan de nieuwe huisstijl van Royal Brinkman. Hierbij is gekozen voor een universeel lettertype en een opmaak waarbij de huisstijl consequent is doorgevoerd. Arling begeleidde het project van A tot Z.