StrategieMet de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl kwam Combilo ook voor de vraag te staan wat de positionering van het bedrijf moest zijn in een tijd als deze. Als communicatiepartner gaf Arling een voorschot met een strategische visie op de rol van Combilo. ‘Sustainable’ kreeg in die nieuwe positionering een prominente rol. De strategie was de basis voor een complete metamorfose in uitstraling. |
HuisstijlDe bestaande huisstijl van Combilo was hoognodig aan vernieuwing toe. Het bedrijf neemt in de import en export van groenten en fruit inmiddels een prominente positie in. Die laat de nieuwe huisstijl goed zien. Het logo reflecteert heel duidelijk de grootte en de betekenis van Combilo in de sector. Door te werken met verschillende visuals oogt elke vrachtwagen weer anders. Het nieuwe gezicht is onder regie van Arling ook doorgevoerd in tal van huisstijlitems. |
WebsiteOok voor een importeur en exporteur van groenten en fruit is online aanwezigheid van essentieel belang. Voor Combilo vertaalde Arling de nieuwe uitstraling door in een eigentijds ogende responsive website in maar liefst zeven talen. Die past goed bij de doelgroep, met een zakelijke toonzetting maar wel maximale aandacht voor de beleving die inherent is aan groenten en fruit. |
BedrijfsfeestHet 90-jarig bedrijfsfeest van Combilo had een bijzonder accent: het bedrijf presenteerde er voor het eerst de nieuwe huisstijl aan het personeel. Aan de Rotterdamse Maas verscheen vanuit het niets een vrachtwagen in de nieuwe uitstraling. Het was het hoogtepunt van een feest waar het verder aan niets ontbrak. |
VideoproductieNa de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl, mocht deze op een indrukwekkende manier geïntroduceerd worden. Naast het begeleiden van de nieuwe huisstijl, verzorgde Arling ook de regie over de introductievideo van de nieuwe huisstijl van Combilo. |
BeursstandNa de introductie van de nieuwe huisstijl, moest de beursstand van Combilo natuurlijk ook in de make-over. In samenwerking met de ontwerper van de beursstand, zorgde Arling ervoor dat de huisstijl prachtig werd verwerkt in de beursstand. |